Zdravotná poisťovňa Dôvera na základe spokojnosti jej poistencov aj tento rok zostavila pacientsky rebríček zdravotníckych zariadení. Viac ako 7200 pacientov, ktorí sa v minulom roku liečili v niektorej zo slovenských nemocníc, Dôvere poslalo vyplnený dotazník o spokojnosti počas ich hospitalizácie. Zdravotná poisťovňa zisťovala spokojnosť poistencov s takzvanými hotelovými službami, prístupom zdravotníckeho personálu a jeho komunikáciou s pacientmi počas hospitalizácie.
Trebišovská nemocnica si oproti predchádzajúcemu roku 2017 polepšila o desať miest, z 22. priečky v rebríčku všeobecných nemocníc postúpila na 12. priečku.
„Výsledky nás, samozrejme, veľmi tešia. Spokojnosť pacienta vnímame v trebišovskej nemocnici ako mimoriadne dôležitý indikátor kvality našej práce. Zdravotná starostlivosť má dôležitý aspekt odborný, ale aj nemenej významný aspekt ľudský. Pacient veľmi citlivo vníma nielen to, ako rýchlo, kvalitne a profesionálne ho liečime či ošetrujeme, ale aj úroveň ústretovosti, empatie a ľudského prístupu zo strany ošetrujúceho personálu. Pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti je veľmi dôležité dbať na vysokú úroveň oboch týchto aspektov, pretože až keď sa nám to podarí, až vtedy môžeme očakávať, že pacient vysloví s našimi službami spokojnosť,“ hovorí riaditeľ Nemocnice Svet zdravia Trebišov Juraj Bazár.
Vedenie nemocnice výsledky prieskumu pravidelne prezentuje na stretnutiach so svojimi zamestnancami.
„Umiestnenie v rebríčku vnímame ako výsledok tohto snaženia, ako výsledok práce všetkých našich zamestnancov a úprimne sa tomu tešíme. Zároveň je to pre nás záväzok do budúcna, pretože naším cieľom je neustále skvalitňovanie našich služieb a veríme, že sa to odrazí na pozitívnom hodnotení zo strany našich pacientov aj v budúcnosti,“ dodal riaditeľ.