Železničná nemocnica Svet zdravia Košice sa stala podľa hodnotenia pacientov najlepšou nemocnicou v kategórii všeobecných nemocníc. Vyplýva to z prieskumu zdravotnej poisťovne Dôvera, ktorá už po 16. krát zostavila pacientsky rebríček zdravotníckych zariadení na základe spokojnosti jej poistencov.
Viac ako 7000 pacientov, ktorí sa v minulom roku liečili v niektorej zo slovenských nemocníc, Dôvere poslalo vyplnený dotazník o spokojnosti počas ich hospitalizácie. Zdravotná poisťovňa zisťovala spokojnosť poistencov s takzvanými hotelovými službami, prístupom zdravotníckeho personálu a subjektívny pocit zlepšenia zdravia po prepustení z nemocnice. “Veľmi si vážime ocenenie našej práce pacientmi. Prvé miesto v tomto prieskume potvrdzuje nielen dlhodobú vysokú odbornú kvalitu a profesionalitu všetkých zdravotníckych a nezdravotníckych zamestnancov Železničnej nemocnice v Košiciach, ale aj mimoriadne ľudský a empatický prístup, ktorý je obzvlášť dôležitý pri liečení chorého človeka,” uviedla Mária Grüllingová, riaditeľka Železničnej nemocnice Svet zdravia Košice. Okrem poskytovania odbornej medicínskej starostlivosti je pre vedenie, aj zamestnancov nemocnice, veľmi dôležité vytvorenie partnerského vzťahu medzi pacientom a zdravotníckym pracovníkom. „V našej nemocnici začíname obvykle jednoduchou vetou: „Dobrý deň, ja som doktorka Grüllingová, som Vašou izbovou lekárkou a počas Vášho pobytu u nás sa o Vás budem starať.“ Potom nasleduje jasné, ale zrozumiteľné popísanie jednotlivých diagnostických postupov a liečebných úkonov, ktoré počas pobytu realizujeme a pri prepustení z nemocnice mu vysvetlíme, ako má postupovať v domácej liečbe. Milé slovo a láskavý úsmev – takto je nastavená naša firemná kultúra,“ hovorí riaditeľka nemocnice. V rámci všeobecných informácií o chode konkrétneho oddelenia má každý pacient na izbe k dispozícii informačnú knihu, v ktorej je predstavený celý tím zdravotníckych aj nezdravotníckych pracovníkov daného oddelenia, práva pacientov, domáci poriadok, denný režim, možnosti využívania duchovných služieb v nemocničnej kaplnke, návštevný poriadok, prístup na wifi a ďalšie doplnkové informácie pre lepšiu orientáciu pacienta. „Veľkou výhodou našej nemocnice je, že sme súčasťou siete Svet zdravia a ProCare, čo nám umožňuje vo väčšej miere využívať kontinuálne vzdelávanie zdravotníkov zamerané aj na komunikačné zručnosti. Kolegyne a kolegovia majú možnosť absolvovať rôzne tematicky zamerané komunikačné školenia a tréningy, a takto získané vedomosti a zručnosti využívajú vo svojej každodennej práci pri starostlivosti o našich pacientov,“ dodala Grüllingová. Neodmysliteľnou súčasťou budovania vzťahu pacient – zdravotník je aj získavanie spätnej väzby od pacientov, čo sa v nemocnici darí vďaka internému prieskumu spokojnosti, ktorý realizujú v pravidelných intervaloch už niekoľko rokov. Pripomienky, postrehy a skúsenosti pacientov následne pomáhajú pri zlepšovaní zdravotníckych služieb.PACIENTI ROZHODLI: ŽELEZNIČNÁ NEMOCNICA KOŠICE JE NAJLEPŠOU VŠEOBECNOU NEMOCNICOU NA SLOVENSKU
Železničná nemocnica Svet zdravia Košice sa stala podľa hodnotenia pacientov najlepšou nemocnicou v kategórii všeobecných nemocníc. Vyplýva to z prieskumu zdravotnej poisťovne Dôvera, ktorá už po 16. krát zostavila pacientsky rebríček zdravotníckych zariadení na základe spokojnosti jej poistencov. Viac ako 7000 pacientov, ktorí sa v minulom roku liečili v niektorej zo slovenských nemocníc, Dôvere poslalo…
11.03.2022