Prejsť na obsah

Topoľčianska nemocnica zavádza novú tradíciu: Pacienti môžu na stretnutiach s personálom diskutovať o priebehu ich plánovanej operácie

Ako presne bude vyzerať operácia, aká príprava je pred zákrokom potrebná, koľko potrvá hospitalizácia či ako ochorenie ovplyvní život pacienta. Aj na tieto otázky odpovedal nedávno zdravotnícky tím topoľčianskej nemocnice pacientom, ktorí mali naplánovanú operáciu bedrového kĺbu. Nemocnica im takto chcela podrobne vysvetliť, čo sa bude diať, zodpovedať všetky ich otázky či vyvrátiť obavy. Takéto…

04.07.2019

Ako presne bude vyzerať operácia, aká príprava je pred zákrokom potrebná, koľko potrvá hospitalizácia či ako ochorenie ovplyvní život pacienta. Aj na tieto otázky odpovedal nedávno zdravotnícky tím topoľčianskej nemocnice pacientom, ktorí mali naplánovanú operáciu bedrového kĺbu. Nemocnica im takto chcela podrobne vysvetliť, čo sa bude diať, zodpovedať všetky ich otázky či vyvrátiť obavy. Takéto stretnutie uskutočnila vôbec po prvýkrát a prišlo naň až sedem desiatok pacientov.

  „Ku kvalitnej zdravotnej starostlivosti patrí aj dostatočná informovanosť pacientov. Aj preto sme sa v našej nemocnici rozhodli zaviesť akoby novú tradíciu a pacientom, ktorí o to majú záujem, vysvetliť všetko, čo ich zaujíma o ich plánovanom operačnom zákroku. Na týchto stretnutiach majú teda dostatočný časový priestor na diskusiu s lekármi i medzi sebou navzájom, aby podrobne vedeli, čo ich čaká a rozptýlili sme ich prípadné obavy,“ vysvetľuje námestníčka pre ošetrovateľskú starostlivosť Nemocnice Svet zdravia Topoľčany Zlatica Halmová, ktorá s touto iniciatívou prišla. Na stretnutie s personálom prišlo minulý mesiac približne 70 pacientov, ktorých čaká plánovaný operačný zákrok na ortopedickom oddelení. Prednášky si pre záujemcov pripravili špecialisti i vedúce sestry a vysvetlili im všetko potrebné o samotnom ochorení, možnostiach riešenia, priebehu operácie, hospitalizácie i o rehabilitácii či ako zákrok ovplyvní život pacienta. Po prednáškach mali pacienti možnosť so zdravotníckym tímom diskutovať. „Možnosť klásť otázky je tiež veľkou výhodou osobných stretnutí, medzi pacientmi a zdravotníkmi sa odbúravajú zábrany a skvalitňuje sa spoločná komunikácia. Ohlasy od pacientov boli veľmi dobré, určite takéto stretnutia majú zmysel a v topoľčianskej nemocnici ich plánujeme zopakovať znova,“ dodala Halmová.

Ďalšie príspevky, ktoré by vás mohli zaujímať

  • 03.11.2020 | Blog

    Smútok alebo depresia?

    Emócie smútku a radosti sú prirodzenou súčasťou bežného života. Strata je neodvratná skúsenosť, ktorej musí čeliť každý človek. Môže to byť strata blízkej osoby, poškodenie zdravia, prežívanie neúspechu či sklamania v medziľudských vzťahoch, v zamestnaní, strata sociálnych istôt a podobne. Hoci je strata vždy bolestivá, predstavuje novú skúsenosť a väčšina ľudí sa s ňou cez…
  • 13.06.2013 | Aktuality

    Celosvetový úspech primárky detského oddelenia

    MUDr. Eva Mocová, PhD., primárka pediatrického oddelenia v Rožňave, je najúspešnejšia v liečbe pacientov v celosvetovej štúdii nadnárodnej farmaceutickej firmy Quintiles. Pediatrická ambulancia klinickej imunológie a alergiológie v Nemocnici s poliklinikou sv. Barbory v Rožňave, a.s. sa zapojila do celosvetovej štúdie liečby bronchiálnej astmy, ktorá prebieha nielen v rámci Európy, ale aj USA, Kanady, Latinskej…

Buďme spolu v kontakte

Zadajte Váš email a odoberajte naše novinky a tipy.
Posielame max. 1x za mesiac.

Súhlas(Potrebné)
Toto pole slúži na overenie a malo by zostať nezmenené.