Prejsť na obsah

Topoľčianska nemocnica zavádza novú tradíciu: Pacienti môžu na stretnutiach s personálom diskutovať o priebehu ich plánovanej operácie

Ako presne bude vyzerať operácia, aká príprava je pred zákrokom potrebná, koľko potrvá hospitalizácia či ako ochorenie ovplyvní život pacienta. Aj na tieto otázky odpovedal nedávno zdravotnícky tím topoľčianskej nemocnice pacientom, ktorí mali naplánovanú operáciu bedrového kĺbu. Nemocnica im takto chcela podrobne vysvetliť, čo sa bude diať, zodpovedať všetky ich otázky či vyvrátiť obavy. Takéto…

04.07.2019

Ako presne bude vyzerať operácia, aká príprava je pred zákrokom potrebná, koľko potrvá hospitalizácia či ako ochorenie ovplyvní život pacienta. Aj na tieto otázky odpovedal nedávno zdravotnícky tím topoľčianskej nemocnice pacientom, ktorí mali naplánovanú operáciu bedrového kĺbu. Nemocnica im takto chcela podrobne vysvetliť, čo sa bude diať, zodpovedať všetky ich otázky či vyvrátiť obavy. Takéto stretnutie uskutočnila vôbec po prvýkrát a prišlo naň až sedem desiatok pacientov.

  „Ku kvalitnej zdravotnej starostlivosti patrí aj dostatočná informovanosť pacientov. Aj preto sme sa v našej nemocnici rozhodli zaviesť akoby novú tradíciu a pacientom, ktorí o to majú záujem, vysvetliť všetko, čo ich zaujíma o ich plánovanom operačnom zákroku. Na týchto stretnutiach majú teda dostatočný časový priestor na diskusiu s lekármi i medzi sebou navzájom, aby podrobne vedeli, čo ich čaká a rozptýlili sme ich prípadné obavy,“ vysvetľuje námestníčka pre ošetrovateľskú starostlivosť Nemocnice Svet zdravia Topoľčany Zlatica Halmová, ktorá s touto iniciatívou prišla. Na stretnutie s personálom prišlo minulý mesiac približne 70 pacientov, ktorých čaká plánovaný operačný zákrok na ortopedickom oddelení. Prednášky si pre záujemcov pripravili špecialisti i vedúce sestry a vysvetlili im všetko potrebné o samotnom ochorení, možnostiach riešenia, priebehu operácie, hospitalizácie i o rehabilitácii či ako zákrok ovplyvní život pacienta. Po prednáškach mali pacienti možnosť so zdravotníckym tímom diskutovať. „Možnosť klásť otázky je tiež veľkou výhodou osobných stretnutí, medzi pacientmi a zdravotníkmi sa odbúravajú zábrany a skvalitňuje sa spoločná komunikácia. Ohlasy od pacientov boli veľmi dobré, určite takéto stretnutia majú zmysel a v topoľčianskej nemocnici ich plánujeme zopakovať znova,“ dodala Halmová.

Ďalšie príspevky, ktoré by vás mohli zaujímať

  • 10.03.2021 | Aktuality

    Novým generálnym riaditeľom siete ProCare a Svet zdravia sa stal Radoslav Čuha

    Vo vedení najväčšej súkromnej siete polikliník ProCare a nemocníc Svet zdravia nastali personálne zmeny. Po vyše troch rokoch sa z pozície generálneho riaditeľa rozhodol odísť Vladimír Dvorový. Vedením spoločnosti bol poverený doterajší medicínsky riaditeľ Radoslav Čuha.   „V prvom rade by som rád poďakoval Vladimírovi Dvorovému za výrazný osobný prínos pri úspešnej transformácii našich nemocníc…
  • 05.06.2025 | Aktuality

    Od detí deťom

    Deti, ktoré tento rok prijali svoje prvé sväté prijímanie sa rozhodli, že ich duchovný sviatok nebude len o prijatí, ale aj o dávaní. Prvoprijímajúce deti spoločne s rodičmi z Farnosti sv. Františka z Assisi vo Vranove nad Topľou sa zapojili do krásnej iniciatívy- rozhodli sa pomôcť tým najmenším vo vranovskej nemocnici.
  • 01.06.2023 | Aktuality

    Deň detí vo vranovskej nemocnici

    Hlava, ramená, kolená, palce a iné pesničky sa dnes niesli nemocnicou vo Vranove nad Topľou. MDD vo vranovskej nemocnici Študenti vranovského gymnázia prišli potešiť hospitalizované deti a spríjemniť im tak chvíle strávené na lôžku. Malí pacienti si pri vstupe do nemocnice mohli prevziať sladkú odmenu, omaľovánku, či bublifuk.