Prejsť na obsah

Humenská nemocnica otvorila pracovisko urgentného príjmu

Nemocnica Svet zdravia Humenné v týchto dňoch spustila do prevádzky pracovisko urgentného príjmu. Pomoc akútnym pacientom tak už poskytuje v nepretržitej prevádzke.   Ministerstvo zdravotníctva SR minulý rok zaradilo humenskú nemocnicu do pevnej siete všeobecných nemocníc, v ktorých budú vytvorené urgentné príjmy prvého typu. „Vytvorili sme samostatný priestor, ktorý spĺňa všetky najprísnejšie kritériá predpísané rezortom. Pacient…

28.06.2018

Nemocnica Svet zdravia Humenné v týchto dňoch spustila do prevádzky pracovisko urgentného príjmu. Pomoc akútnym pacientom tak už poskytuje v nepretržitej prevádzke.

  Ministerstvo zdravotníctva SR minulý rok zaradilo humenskú nemocnicu do pevnej siete všeobecných nemocníc, v ktorých budú vytvorené urgentné príjmy prvého typu. Vytvorili sme samostatný priestor, ktorý spĺňa všetky najprísnejšie kritériá predpísané rezortom. Pacient s akútnym problémom tak už môže prísť alebo bude privezený do nemocnice vždy na jedno miesto, kde bude neustále k dispozícii potrebný zdravotnícky personál,“ hovorí riaditeľ Nemocnice Svet zdravia Humenné  MUDr. Eugen Lešo. Urgentný príjem sa nachádza v budove internistického pavilónu E (bývalá budova LDCH) blízko hlavnej recepcie. Ponúka dva oddelené vstupy – pre mobilných pacientov, ktorí na pracovisko prídu sami a bezbariérový vstup pre pacientov privezených záchrannou zdravotnou službou. Ich ošetrenie bude založené na modernom triediacom systéme pacientov, tzv. triáži.  „Pacienti budú po zaregistrovaní zdravotníckym pracovníkom rozdelení do piatich skupín podľa závažnosti ich zdravotného stavu a to bude určovať poradie ich ošetrenia. Osoby s potrebou resuscitácie a bezodkladnej podpory životných funkcií budú mať najvyššiu prioritu a budú sa riešiť bezodkladne,“ vysvetľuje riaditeľ. Naopak, ak príde pacient s menej závažnou komplikáciou, je možné, že bude v čakárni sedieť dlhšie, keďže systém uprednostňuje najvážnejšie prípady. Zázemie urgentného príjmu tvoria tiež štyri expektačné lôžka, ktoré môže nemocnica v prípade potreby rozšíriť na osem. Plánujú nové RTG pracovisko Internistickým a neurologickým pacientom je na urgentnom príjme neustále k dispozícii internistický lekár. Po novom tak už napríklad s bolesťou na hrudníku či podozrením na cievnu mozgovú príhodu nechodia na interné či neurologické oddelenie a nemiešajú sa tak s hospitalizovanými pacientmi. Pacienti s chirurgickými diagnózami budú počas dňa, teda medzi 7.00 h a 15.30 h, ošetrovaní v chirurgickej časti urgentného príjmu. Ak si zdravotný stav bude vyžadovať ďalšie vyšetrenia, pacient bude vnútronemocničnou dopravou prevezený na chirurgické oddelenie do iného pavilónu. Po 15.30 h môže ísť takýto pacient už priamo na chirurgické oddelenie. „V krátkej dobe plánujeme v budove urgentného príjmu vybudovať nové röntgenové pracovisko, vďaka ktorému už ani chirurgickí pacienti nebudú musieť chodiť na niektoré vyšetrenia do iného pavilónu. Pribudne tiež ďalší zdravotnícky personál. V prácach na novom pracovisku budeme teda ďalej pokračovať, aby sme procesy zdravotníkom i pacientom čo najviac uľahčili a neustále zvyšovali kvalitu zdravotnej starostlivosti,“ dodal riaditeľ. Ako funguje triáž? Prevádzkové časy:
  • Urgentný príjem – nepretržite (interná a neurologická časť);
  • Chirurgická ambulancia na novom urgentnom príjme – v dennom režime v pracovné dni od 7.00 do 15.30 h, nočná zmena v časti chirurgického pavilónu od 15.30 do 7.00 h;
Postup prijatia pacienta na vyšetrenie na urgentnom príjme 1. Registrácia pacientov – príjem Po príchode na oddelenie urgentného príjmu je potrebné sa zaregistrovať na recepcii Urgentu, kde náš pracovník zaznamená vaše identifikačné údaje do nemocničného informačného systému. 2. Zhodnotenie zdravotného stavu pacienta Následne vás vyzveme na prvotné zhodnotenie vášho stavu, tzv. triáž, pri ktorej triážny pracovník zhodnotí vaše ťažkosti, celkový zdravotný stav a podľa presne stanovených kritérií vás zatriedi do adekvátnej kategórie s farebným odlíšením, ktoré bude zodpovedať naliehavosti vášho stavu. Vďaka tomuto opatreniu a spôsobu kategorizácie pacientov by sa mali výrazne zvýšiť šance pacientov so závažným úrazom na prežitie a na celkové uzdravenie. 3. Čakanie na ošetrenie pacienta Jednotlivé farebné skupiny sa líšia nielen naliehavosťou, ale aj časovým obdobím, počas ktorého vás zavoláme na ošetrenie. Skupiny červenej a oranžovej farby signalizujú najvyššiu prioritu – ohrozenie života a nutnosť okamžitého vyšetrenia, ostatné farebné skupiny znamenajú, že váš život nie je v ohrození a preto vás na ošetrenie zavoláme hneď, len čo to bude možné. 4. Dĺžka čakania na definitívne ošetrenie Dĺžka čakania na definitívne ošetrenie závisí nielen od naliehavosti vášho stavu, ale aj od aktuálnej obsadenosti a vyťaženosti oddelenia urgentného príjmu. Chceme vás však ubezpečiť, že počas celej doby čakania na ošetrenie vás bude priebežne kontrolovať a monitorovať  triážna sestra, aby včas zachytila akúkoľvek zmenu vašich doterajších ťažkostí.

Ďalšie príspevky, ktoré by vás mohli zaujímať

  • 27.11.2017 | Aktuality

    Modernizácia nemocnice z eurofondov

    V rámci 1. výzvy na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok z Integrovaného regionálneho operačného programu MZ SR uspelo 15 nemocníc, ktoré získajú celkovo 65,5 mil. eur z eurofondov. Medzi úspešnými nemocnicami aj naša nemocnica, ktorej sa podarilo získať 6 441 027,09 EUR. Peniaze budú použité na rekonštrukciu a modernizáciu oddelení, vybudovanie moderného urgentného príjmu a…
  • 01.03.2018 | Procare

    Škrípete zubami? Môže byť za tým stres

    Vyšetrenie u stomatológa by malo mapovať okrem zubných problémov aj problémy s chrbticou, tlakom v ušiach alebo závratmi. V prípade problémov s čeľustným kĺbom je manuálna terapia u ortopéda a cviky od fyzioterapeuta nevyhnutnou súčasťou liečby. Prečo je to tak si môžete prečítať v rade lekára – stomatológa Dr. Zeitlera z ProCare Central. Škrípanie zubov…
  • 15.12.2021 | Aktuality

    Poďakovanie pre zdravotníkov na Covid oddelení a vakcinačnej ambulancii v Trebišove

    O veľké prekvapenie sa v utorok 15.12.2021 postarala spoločnosť LUNYS, s.r.o., ktorá si uctila profesionalitu, ľudskosť a obrovské nasadenie všetkých zdravotníkov, ktorí pracujú na Covid oddelení a Vakcinačnej ambulancii, a podarovala im veľkú nádielku potravín na dobitie energie počas náročných dní.   Touto cestou sa im chceme v mene všetkých zamestnancov poďakovať a popriať im veľa zdravia a pracovných úspechov. Nesmierne si to…